Loes ten Dolle, Gosse Visser, burgemeester Baukje Dijkstra, gemeentesecretaris Bennita Freriks-ten Hagen, Sandra Metaal en Mark ten Pas. Foto: Fjärel van der Zwet (Maoten Media)

Loes ten Dolle, Gosse Visser, burgemeester Baukje Dijkstra, gemeentesecretaris Bennita Freriks-ten Hagen, Sandra Metaal en Mark ten Pas. Foto: Fjärel van der Zwet (Maoten Media)

Gemeenteraad benoemt nieuwe wethouders

Politiek

WINTERSWIJK - De gemeenteraad van de gemeente Winterswijk heeft vier nieuwe wethouders benoemd en geïnstalleerd. Voor de huidige bestuursperiode 2026-2030 zijn dat wethouders Sandra Metaal-ten Dolle (Voor Winterswijk), Gosse Visser (Voor Winterswijk), Loes ten Dolle (D66) en Mark ten Pas (PvdA). De benoeming vond plaats op dinsdag 23 juni  tijdens de raadsvergadering. 

De afgelopen weken onderhandelden de fracties van Voor Winterswijk, D66 en PvdA over een inhoudelijk hoofdlijnenakkoord. Zij werden het samen eens en droegen kandidaten voor als wethouder. De gemeenteraad ging akkoord met hun voordrachten. 

Aanvaarding
Tijdens de raadsvergadering aanvaardden de vier kandidaten hun benoeming. Daarna legden zij de belofte af. Samen met burgemeester Dijkstra vormen zij de komende bestuursperiode het college van burgemeester en wethouders. “Met de installatie van deze vier wethouders staat er een nieuw college dat aan de slag kan voor Winterswijk. De afgelopen periode is veel tijd en energie gestoken in het vinden van elkaar, het voeren van goede gesprekken en het leggen van een stevige basis voor de komende jaren. Ik zie uit naar een prettige en constructieve samenwerking binnen het college, met de gemeenteraad, onze organisatie en de Winterswijkers. Samen staan we voor de opgaven én kansen die voor ons liggen.”, aldus burgemeester Dijkstra. De portefeuilleverdeling wordt door het college zelf vastgesteld.

Advertenties doorgeplaatst vanuit de krant