De sleutel wordt overhandigd aan één van de bewoners door De Woonplaats en TEAMWBC. Foto: PR
De sleutel wordt overhandigd aan één van de bewoners door De Woonplaats en TEAMWBC. Foto: PR

Nieuwe bewoners voormalig kantoorpand Burgemeester Bosmastraat krijgen sleutel

Wonen

WINTERSWIJK -  Wonen waar voorheen werd gewerkt? Vanaf deze week doen 23 nieuwe bewoners van de Burgemeester Bosmastraat in Winterswijk het. Woningcorporatie De Woonplaats heeft samen met TEAMWBC het oude kantoorpand getransformeerd naar appartementen voor de sociale huur. De eerste bewoners kregen deze week de sleutels.

Kleine huishoudens
De appartementen zijn geschikt voor een- en tweepersoonshuishoudens en zijn geheel gasloos. 17 appartementen hebben 1 slaapkamer en 6 appartementen hebben 2 slaapkamers. De woningen zijn allemaal verschillend qua indeling en grootte, ze variëren van 53 tot 85 m2. De huurprijzen verschillen ook per woning en bedragen 713 euro tot 930 euro per maand. De helft van de woningen is met voorrang verhuurd aan huurders uit Winterswijk. Voor bewoners met een auto kan er ook een parkeerplaats in de parkeerkelder gehuurd worden.

Oplevering
In het voorjaar van 2025 werd gestart met de ombouw van het pand. De transformatie heeft ongeveer 2 maanden vertraging opgelopen door het wachten op de werkzaamheden van de NUTS-partijen. Daardoor moesten de toekomstige bewoners even geduld hebben. Wel konden ze in mei vast komen kijken, meten en hun nieuwe buren ontmoeten op de bouw.

Nieuwe invulling voor bestaand pand
Het pand aan de Burgemeester Bosmastraat 7 is in 2008 gebouwd door De Woonplaats. Op de begane grond en eerste verdieping was ruimte voor bedrijven en zaten jarenlang het UWV, de Hameland Groep en gemeente Winterswijk en later de Sociale Dienst Oost Achterhoek. Toen deze verdiepingen leeg kwamen te staan, heeft De Woonplaats plannen gemaakt voor een andere invulling. Op de tweede verdieping zaten al appartementen van De Woonplaats.

Advertenties doorgeplaatst vanuit de krant