Inge de Wit
Bestuurder SKB Winterswijk. Foto: PR SKB
Inge de Wit Bestuurder SKB Winterswijk. Foto: PR SKB

Berichten uit het SKB aan het woord Inge de Wit, bestuurder SKB Winterswijk

Zorg

Het SKB van de toekomst: digitaal als het kan, in het ziekenhuis als het moet 

Als je vroeger geld wilde overmaken, moest je met een overschrijfkaart naar de bank. Voor de jongeren van nu is het nauwelijks voor te stellen. Zij weten niet beter dan dat je online je geldzaken regelt. Gewoon vanuit je luie stoel, zoals je ook je boodschappen bestelt. 

In de zorg is dit gemak nog niet vanzelfsprekend. Wie een afspraak heeft met een medisch specialist, gaat naar het ziekenhuis. Dat is nog steeds de ongeschreven regel. Eigenlijk is dat niet meer van deze tijd, vinden we in het SKB. En dus gaan we daar verandering in brengen. Zeg nou zelf: waarom zouden we u laten reizen en wachten als dat medisch gezien helemaal niet nodig is?

Het komende halfjaar gaan we onze digitale dienstverlening flink verbeteren. Om de zorg beter toegankelijk en efficiënter te maken, introduceren we een nieuwe, digitale service: BeterDichtbij. Via deze speciaal beveiligde app kunt u beeldbellen met uw arts. Gewoon thuis in uw vertrouwde omgeving. Comfortabel en praktisch, zeker wanneer u minder goed ter been bent. Of bij controleafspraken waarvoor u niet per se fysiek naar het ziekenhuis hoeft. Met beeldbellen combineren we het nuttige met het aangename en houden we de zorg voor u dichtbij.

Ik kan me goed voorstellen dat u misschien even aan het idee moet wennen. Geen nood: als u een volgende keer naar het ziekenhuis komt, leggen we u precies uit hoe deze digitale service werkt. Daarbij bepaalt u natuurlijk zelf of u er gebruik van maakt. 

Onze dienstverlening groeit dus met de tijd mee. Later dit jaar kunt u via dezelfde BeterDichtbij-app ook rechtstreeks uw vragen stellen aan uw behandelend arts of medewerker van de polikliniek. Op een moment dat het u uitkomt en er geen acute haast geboden is. Dat kan bijvoorbeeld een vraag zijn over mogelijke bijwerkingen, nieuwe klachten of een verzoek om extra uitleg. Uiterlijk binnen drie werkdagen krijgt u antwoord. Ook praktische zaken, zoals het maken of verzetten van een afspraak kunt u via deze app regelen. 

Natuurlijk is dit niet in alle gevallen gewenst. Wanneer u bijvoorbeeld lichamelijk onderzocht moet worden. Dan nodigen we u graag uit in het ziekenhuis. Gewoon zoals u gewend bent. Zeker in een laagdrempelig, regionaal ziekenhuis als SKB Winterswijk begrijpen we namelijk als geen ander hoe belangrijk persoonlijk contact is. Zorg is en blijft mensenwerk. 

Inge de Wit
Bestuurder SKB Winterswijk

Advertenties doorgeplaatst vanuit Achterhoek Nieuws Winterswijk