
SMD 3 tafeltenniskampioen 2e klasse na spannende ontknoping
SportWINTERSWIJK - Na 9 wedstrijden deelden de tafeltennissers van SMD 3 en Velp 1 de koppositie met elk 59 punten. SMD speelde zijn 10de en laatste wedstrijd tegen Treffers 3 uit Arnhem, terwijl Velp tegen TIAN 2 moest aantreden.
SMD begon sterk door de eerste 5 partijen te winnen. Zo werd er een gat geslagen met concurrent Velp, die op dat moment met 3-2 achterstond tegen TIAN. Deze tussenstand betekende dat SMD nog 3 punten nodig had om niet meer ingehaald te kunnen worden. De einduitslag van SMD tegen Treffers werd uiteindelijk 8-2, door 3 overwinningen van Berthold en 2 van Brend en Andrij. Ook de dubbel werd gewonnen. Velp kwam niet verder dan een 6-4 zege, waardoor SMD 3 bestaand uit Brend Holleman, Berthold Rölfing, Andrij Kaznacheiev, Pieter Navis en Timo Scharenborg zich terecht kampioen mag noemen en promoveert naar de 1e klasse van de afdeling Gelre. Grote man in dit team was Brend, die 24 van de 26 partijen in zijn voordeel besliste en daarmee een belangrijk aandeel had in dit kampioenschap.








