Servicepunt binnen WUh voor stichtingen, clubs en verenigingen

Algemeen

WINTERSWIJK - Het runnen van een vereniging, stichting of club in de snel veranderende en complexer wordende maatschappij wordt steeds moeilijker. Daarom wil het Servicepunt van de WUh deze organisaties ontzorgen. Bestuurders moeten regelmatig moeilijke en ingrijpende beslissingen nemen. De tijd die vrijwilligers hiervoor beschikbaar hebben is, ook door de veranderde samenleving, vaak beperkt. In voorkomende gevallen is specifieke kennis veelal ook niet voorhanden. Vooral voor bestuurstaken zijn vrijwilligers dan ook nauwelijks te vinden. Voor incidentele klussen is men veelal wel te porren. Om nu de taak van bestuursleden aantrekkelijker te maken heeft de Winterswijkse Uitdaging het Servicepunt opgericht.

Het Servicepunt wil vooral de financiële, leden- en salarisadministratie uit handen nemen. Verenigingen blijven echter wel een penningmeester en of secretaris nodig hebben, ook blijft de vereniging zelf verantwoordelijk voor het (financiële) beleid. Naast administratieve zaken wil het Servicepunt op termijn uitgroeien tot een organisatie waar verenigingen en stichtingen met al hun vragen terecht kunnen. Hierbij valt te denken aan vragen op het gebied van HRM, verzekeringen, fondsenwerving en vragen op juridisch gebied. Inmiddels zijn, binnen het Servicepunt, vijf vrijwilligers actief. Het Servicepunt is nog op zoek naar vrijwilligers die hun administratieve kennis of hun kennis omtrent fondsenwerving en personeelszaken met anderen willen delen. Voor meer informatie kan men terecht bij de WUh, servicepunt@vpwinterswijk.nl, tel. 0543-200026 of 06-40048554.

Advertenties doorgeplaatst vanuit de krant