Lisanne Halleriet: “Voorlopig ben ik nog niet vertrokken uit de Achterhoek. Ik vind het fijn wonen in Winterswijk en heb het goed naar mijn zin!” Foto; Han van de Laar
Lisanne Halleriet: “Voorlopig ben ik nog niet vertrokken uit de Achterhoek. Ik vind het fijn wonen in Winterswijk en heb het goed naar mijn zin!” Foto; Han van de Laar

Lisanne Halleriet: ‘Ik ga een uitdaging niet gauw uit de weg’

Algemeen

Werk dat zich speelt in de spotlights

Door Han van de Laar

WINTERSWIJK - De Winterswijkse Lisanne Halleriet timmert flink aan de weg. Zelfs de coronacrisis houdt haar niet tegen. Lisanne: “Vorig jaar november heb ik mijn escaperooms verkocht. Daaraan heb ik jarenlang, grotendeels met plezier gewerkt en de kneepjes van het ondernemerschap geleerd. Maar ik wilde wat anders, wat wist ik toen nog niet precies. Maar nu ik me steeds meer richt op presenteren en media voelt het alsof ik op de juiste weg zit.”

Lisanne noemt zich op LinkedIn een creatieve avonturier, presentatrice en dagvoorzitter. Tegelijk wil ze niet in een hokje geduwd worden. In ieder geval is ze, zoals ze zelf zegt: een nuchtere, tikkeltje eigenwijze, Achterhoekse ‘dearne’, die graag stad en land afreist op zoek naar nieuwe avonturen, inspirerende mensen en bijzondere plekken. Mijn werk speelt zich grotendeels in de spotlights af, waardoor je heel zichtbaar bent. Daar moet je wel tegen kunnen. Maar ik vind mijn werk heerlijk om te doen en vind het vooral belangrijk dat ik dicht bij mezelf blijf.”

Doorbraak
Na de verkoop van de escaperoom ging Lisanne zich oriënteren op haar toekomst. Op een gegeven moment dacht ze: “Ik kan wel blijven nadenken over wat ik wil met m’n leven, maar ik moet maar gewoon dingen gaan proberen.” En van het een kwam het ander. Dat ze zich meer op het presenteren ging richten was geen verrassing. De toenmalige eindredacteur van Regio8, Jesper Stoffelen, vroeg haar 2 jaar eerder al, naar aanleiding van de opening van de escaperoom, of presenteren niet wat voor haar was. Het resultaat was dat ze in 2018 en 2019 namens Regio 8 en Omroep Gelderland uitzendingen rond de Zwarte Cross mocht presenteren. “In die periode daarna heb ik steeds meer voor Omroep Gelderland mogen doen. Zo presenteerde ik programma’s als ‘De Beste Bok (bokbier) van het Oosten’ samen met Bert Eeftink. ‘Schatgraven’, live-uitzendingen van het bloemencorso van Lichtenvoorde en fruitcorso van Tiel. Maar ook bijvoorbeeld in Duitsland de Dodgeball Beach Cup, het grote internationale trefbalfestival op vliegveld Wenningveld bij Vreden.”

Virtueel Bakkie
“Inmiddels was mijn agenda voor 2020 al goed gevuld. Maar het coronavirus veegde deze half maart in één klap leeg. Bijna al mijn opdrachten werden gecanceld of uitgesteld. Toen ben ik weer gaan nadenken over wat ik zou kunnen doen. Zo heb ik ‘#Virtueelbakkie LIVE’ bedacht. Het leek me leuk een soort talkshow online te houden met iedere keer een andere gast. Dat doe ik nu al 13 weken elke maandag, woensdag en vrijdag om 10.00 uur.” Gasten die onder meer geïnterviewd zijn, zijn sportcommentator Han Kock, darter Raymond van Barneveld, muzikant Tim Akkerman, voormalig directeur van Villa Mondriaan Judith Kadee en oud-profvoetballer Andy van der Meijde. Die laatste met het record kijkersaantal van 5.500 views. Ook presenteert ze het businessjournaal van De Graafschap. In het weekend waarop dit jaar De Zwarte Cross zou plaatsvinden, worden twee alternatieve programma’s uitgezonden met hoogtepunten van de Zwarte Cross in de afgelopen jaren. Ook die worden mede door Lisanne gepresenteerd.

Zomerse streken
Momenteel is ze druk met de opnames van het programma Zomerse Streken, dat ze samen met Jochem van Gelder gaat presenteren. Jochem en Lisanne nemen de kijkers mee naar onontdekte plekjes en bijzondere activiteiten in Gelderland. Ze gaan elkaar ook uitdagen en opdrachten geven. Het motto is dat vakantie vieren in ons eigen Gelderland, ook in coronatijd, mooi en verrassend kan zijn. Het programma is vanaf zondag 26 juli vanaf 17.20 uur te zien bij Omroep Gelderland. Wie meer wil weten over Lisanne kan op haar website, Instagram of LinkedIn terecht.

Advertenties doorgeplaatst vanuit de krant