Leerkrachten testen de muur uit. Foto: N. te Koppel
Leerkrachten testen de muur uit. Foto: N. te Koppel Foto: N. te Koppel

Bewegend leren met Lü op Daltonschool de Vlier

Algemeen

WINTERSWIJK - Op Daltonschool de Vlier staan de leerkrachten te springen om Lü, de interactieve wand toe te passen in de lessen. Onlangs hebben ze kennisgemaakt met de beweegmuur van Lü en ze zijn erg enthousiast.

De meeste meesters en juffen zijn dolgelukkig als kinderen eindelijk eens stil op hun stoel zitten. Maar op Daltonschool de Vlier willen ze juist dat de leerlingen springen en rennen in de klas. Daardoor leren de kinderen beter. Bewegend leren beïnvloedt namelijk de leerresultaten van kinderen op een positieve manier omdat het een positief effect heeft op de hersenstructuur en hersenactiviteiten. Dat is weer goed voor de executieve functies zoals planning, werkgeheugen, aandacht en gedragsregulering.

In de klas bewegend leren betekent cognitieve leeractiviteiten als instructie en verwerking van leerstof afwisselen met beweegactiviteiten. De Beweegmuur is een nieuwe innovatieve en interactieve spelmuur gebaseerd op het 'Bewegend Leren' concept. Op de spelmuur worden animaties geprojecteerd waarbij contact met de muur wordt omgezet tot scores of verandering van opdracht. Leerstof, zoals taal en rekenen, wordt naast de gewone lesstof ook aangereikt in een interactieve leeromgeving. De spelletjes bestaan uit meerdere levels waarbij de snelheid en moeilijkheidsgraad kunnen worden aangepast.

Leerkrachten testen de muur uit. Foto: N. te Koppel

Advertenties doorgeplaatst vanuit de krant