FC Trias-voorzitter Hans Berenschot, Plus Bruggers-eigenaar Jeroen Bruggers en voorzitter Arnold van der Meer van FC Winterswijk (vlnr). Foto: Bart Kraan
FC Trias-voorzitter Hans Berenschot, Plus Bruggers-eigenaar Jeroen Bruggers en voorzitter Arnold van der Meer van FC Winterswijk (vlnr). Foto: Bart Kraan

Derde actie met voetbalplaatjes van Plus Bruggers

Sport

Klanten kunnen FC Winterswijk of FC Trias steunen

Door Bart Kraan

WINTERSWIJK - Klanten van de Plus Bruggers-supermarkten krijgen vanaf het begin van deze week tot en met zaterdag 4 mei bij het doen van hun boodschappen de gelegenheid om FC Winterswijk of FC Trias financieel te steunen. Zij kunnen bij besteding van tien euro een zakje met vier foto’s van lokale voetbalhelden kopen. De helft van de opbrengst van de voetbalplaatjes gaat naar een van beide clubs.

Voorzitter Bart Berenschot van FC Trias en zijn ‘collega’ Arnold van der Meer van FC Winterswijk zijn blij dat eigenaren Daphne en Jeroen Bruggers van de Plus Bruggers-supermarkten de actie met de voetbalplaatjes wil houden. ‘’Dit is een mooi lokaal initiatief van een Winterswijkse ondernemer die zich voor honderd procent voor Winterswijk inzet. Met elkaar maken we dit mogelijk’’, aldus Van der Meer. Berenschot: ‘’Ondernemers zetten zich in voor de lokale sportverenigingen en dat is alleen maar toe te juichen.’’
Het is de derde keer dat klanten van de Plus Bruggers-supermarkten een van beide voetbalverenigingen in de bebouwde kom van Winterswijk kunnen steunen als ze in een van beide winkels van Bruggers boodschappen komen doen. De eerste keer was in 2010, de tweede in 2014. De derde actie is een initiatief van FC Trias. ‘’We kwamen erover aan het praten tijdens de viering van het twintigjarig bestaan in 2022’’, vertelt Berenschot. ‘’We hebben het er toen over gehad met Jeroen Bruggers. Die had echt zoiets van: ‘Nu al weer’. Voor diens gevoel was de laatste actie pas drie of vier jaar geleden. Maar was toch echt negen jaar terug. Zo is het balletje gaan rollen.’’
Bruggers vond het een goed idee om weer eens iets te gaan doen met voetbalplaatjes. Wel op één voorwaarde. ‘’Ik wilde wel dat FC Winterswijk er ook bij betrokken zou worden, zodat we een groot aantal mensen konden bereiken’’, aldus Bruggers. FC Winterswijk was meteen enthousiast. Van der Meer: ‘’Op deze manier dek je ook de hele lading.’’
De derde voetbalplaatjes-actie werkt op grotendeels dezelfde manier als de voorgaande twee. Alle jeugdleden en hun begeleiders en de spelers van de eerste mannen- en de eerste vrouwenteams en de stafleden van die elftallen werden op de gevoelige plaat vastgelegd, dit keer door Esther Reijrink van Moment & Fotografie by Esther Reijrink. Die foto’s kunnen worden verzameld in een fotoboek ter waarde van 5 euro 95 dat de klanten van Plus Bruggers deze en volgende week bij besteding van 25 euro of meer aan boodschappen gratis kunnen krijgen. Ze dienen daarbij aan te geven of ze een fotoboek van FC Winterswijk of FC Trias willen. De klanten kunnen bij elke tien euro aan boodschappen voor twintig cent een zakje met vier voetbalplaatjes, met daarop de foto van een lid van FC Winterswijk of FC Trias, kopen. ‘’Daarvan gaat de helft naar de clubkas van de desbetreffende vereniging’’, vertelt Bruggers. ‘’En elke week hebben we vier aanbiedingen waarbij de mensen een zakje gratis krijgen. Welke aanbiedingen dat zijn, maken we iedere week bekend via een advertentie in deze krant.’’
De klanten van de Plus Bruggers-supermarkten maken bij het doen van hun boodschappen ook kans op een prijs. Als ze een kaartje met een gouden logo in een van hun zakjes aantreffen, kunnen ze bij Sport 2000 Leugemors gratis een trainingspak met logo van hun favoriete vereniging gaan halen. ‘’Dat hebben we in 2014 ook gedaan, het gaat om vijf trainingspakken per club, dus tien in totaal’’, aldus Bruggers. Mensen die een kaartje met een zilveren logo in een zakje vinden, kunnen naar Leugemors voor een Derbystar-bal. Hier gaat om tien zilveren plaatjes per club, dus twintig ballen in totaal. Tenslotte krijgen mensen die een bronzen plaatje aantreffen van Primera Winterswijk, die naast de Plus Bruggers-supermarkt aan de Dingstraat is gehuisvest, een cadeaubon ter waarde van vijftien euro. Het gaat hierbij om een totaal van veertig kaarten, twintig per vereniging.

De voorgaande actie, in 2014, kenmerkte zich door een groot fanatisme aan de zijde van de leden van beide verenigingen. ‘’Wij waren in 2014 heel fanatiek’’, zo weet Berenschot zich nog te herinneren. ‘’Zo werd de actie door de pr-afdeling van onze club enorm gepromoot.’’
Bruggers ziet in het fanatisme van de leden van beide clubs een mooie wedstrijd. ‘’Ik daag beide clubs uit, ik wil wel graag weten wie er wint en via deze actie het meeste geld verdient.’’
Wat er met de opbrengst van de actie gebeurt, is nog niet helemaal duidelijk. ‘’Wij hebben wel een idee, maar dat mag nog niet in de openbaarheid’’, aldus Berenschot. Van der Meer: ”We weten het nog niet, daar gaan we nog naar kijken.’’
De voetbalplaatjesactie loopt af op zaterdag 4 mei. Het is dan mogelijk dat niet alle deelnemers aan de actie alle door hen gewenste voetbalplaatjes hebben. ‘’Dan is er altijd bij de clubs in de kantine nog de mogelijkheid om te ruilen’’, aldus Bruggers. ‘’Dat kan al tijdens de actie voor, tijdens en na de wedstrijden.’’
De actie wordt volop gepromoot. Afgelopen weekeinde werden al in de kantines en kleedkamers van beide clubs zakjes met voetbalplaatjes uitgedeeld. Daar zijn ook boeken waarin de plaatjes verzameld moeten worden, neergelegd. ‘’En in een deel van de winkel stallen we actieproducten uit, zodat iedereen kan zien dat de actie aan de gang is’’, aldus Bruggers.

Advertenties doorgeplaatst vanuit de krant