Afbeelding
Foto: PR

3 voordelen van zoekmachine optimalisatie

Partnerbijdrage

Als je voor je omzet afhankelijk bent van je website dan kun je natuurlijk niet om zoekmachine optimalisatie heen. Dit is belangrijk om niet alleen zoveel mogelijk, maar ook zo relevant mogelijke bezoekers naar je website te trekken. Dit wil zeggen dat je bezoekers trekt die ook daadwerkelijk naar jouw product of dienst op zoek zijn, en niet zomaar random bezoekers. Wat zoekmachine optimalisatie betreft geldt namelijk in veel gevallen: Kwaliteit onder kwantiteit. Je hebt liever 50 bezoekers waarvan er 10 iets bij je kopen, dan 200 bezoekers waarvan slechts 3 mensen een aankoop doen, niet? Lees snel verder als je alles wilt weten over deze voordelen van zoekmachine optimalisatie.

Hoe gerichter de bezoeker, hoe lager het bouncepercentage

Heb jij al eens van het bouncepercentage gehoord? Dit is het percentage bezoekers dat slechts één pagina van je website bekijkt, en dan meteen weg klikt. Dit is niet goed voor je ranking, want dan denken zoekmachines dat jouw content niet interessant genoeg is. Hoe slimmer je aan zoekmachine optimalisatie doet, hoe relevanter jouw website zal zijn voor de bezoekers die je trekt. Daardoor is de kans groot dat ze ook daadwerkelijk meerdere pagina’s zullen bekijken, wat weer goed is voor jouw ranking. Hoe meer tijd mensen immers doorbrengen op jouw website, hoe belangrijker Google denkt dat jouw content is. Als gevolg daarvan zul je hoger eindigen in de zoekresultaten.

De juiste bezoekers versus zoveel mogelijk bezoekers

Je las het net al: kwaliteit gaat over kwantiteit. Dit wil zeggen dat je echt beter bezoekers kunt trekken die ook daadwerkelijk een aankoop zullen doen, dan mensen die eigenlijk niet geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst. Daar verdien je namelijk het meeste aan, en dat is de reden waarom de meeste ondernemers aan zoekmachine optimalisatie doen. Je doet dit door precies de juiste zoekwoorden in je teksten te verwerken, en deze tevens op de juiste plek te zetten. Weet je niet hoe dat moet? Dan kun je de hulp inschakelen van SEO bureau DoubleSmart. Zij hebben online marketeers in dienst die precies weten hoe je de beste SEO teksten schrijft. Daarnaast kan een online marketing bureau jou natuurlijk helpen bij het opzetten van een goede marketingcampagne. Zo trek je gemakkelijker de juiste bezoekers naar je website, die je conversie omhoog trekken.

Een hoge ranking wekt vertrouwen

Als laatste spreekt het natuurlijk voor zich dat een hoge positie in Google vertrouwen wekt bij (potentiële) klanten. Als ze naar jouw product of dienst zoeken en ze zien dat jij op de eerste pagina van de zoekresultaten staat, dan zullen ze eerder een aankoop bij je doen dan wanneer je op pagina 5 of 6 staat. Google hecht namelijk waarde aan eerlijke en transparante content. Zoekmachine optimalisatie houdt bijvoorbeeld in dat je de teksten op je website precies zo schrijft dat Google precies weet wat jij te bieden hebt. En als je dat doet, dan zullen ze je hoger laten ranken. Zo kan zoekmachine optimalisatie bijdragen aan een hogere conversie, en tevens meer vertrouwen van jouw klanten. Wil je weten hoe je dat doet? Dan kun je SEO bureau DoubleSmart om hulp vragen, zij helpen je graag verder en is de geschikte partij voor zoekmachine optimalisatie (SEO) uitbesteden.

Dit artikel wordt u aangeboden door  DoubleSmart. Het is niet gemaakt onder verantwoordelijkheid van de redactie van deze uitgave.

Advertenties doorgeplaatst vanuit de krant