Afbeelding
unsplash.com.

Nieuw reclame adviesbedrijf One Media gelanceerd

Algemeen

Je zou het niet verwachten in een door Corona relatief zwaar getroffen reclamemarkt, maar ook in deze sector worden nog nieuwe bedrijven gelanceerd. Zo zag vandaag One Media officieel het licht, een mediabedrijf dat het MKB segment wil bedienen met premium advies op het gebied van media en marketingadvies voor een betaalbare prijs. 

Volgens One Media zijn veel kleinere bedrijven wel zeer geïnteresseerd in de inzet van media voor hun marketingdoelstellingen, maar denken zij ten onrechte dat het een onbetaalbare exercitie is. 

Daarom wordt voor hun media strategie wordt vervolgens een kennis of vriend ingeschakeld ‘die wel eens heeft geadverteerd’. En dat is niet echt een goede strategie, denken de mannen en vrouwen van One Media

Versnipperd medialandschap 
Voor online marketing zaken is een duidelijke trend waarneembaar dat steeds meer diensten door bedrijven en instellingen zelf wordt gedaan, mede dankzij slimme SaaS (software as a service) marketing tools. De markt voor offline media, zoals radio-, televisie en billboard-reclame in Nederland is echter veel meer versnipperd, en hiervoor bestaan dan logischerwijs ook geen 100% effectieve tools die men in enkele klikken kan inzetten.

Volgens One Media richten de grote media en marketing bureaus in Amsterdam zich standaard op de grote vissen, adverteerders met een media budget van meer dan €75.000. Adverteerders met een media-budget van €10.000 tot €50.000 vallen al snel af bij de meeste bureaus. Daarom positioneert One Media zich als een betaalbaar bureau voor adverteerders met zowel een klein als groot budget. 

Effectieve en betaalbare media-inzet 
Olivier van Dam is founder en strategy lead bij One Media, en volgens hem is de manier van denken over adverteren bij hun nieuwe bureau anders, waardoor men goedkoper kan werken. Van Dam: “Grote merken willen heel graag iedere keer nieuws dat op een grote wijze wordt gebracht. Dat is mooi, maar ook duur. Wij werken alleen met bewezen effectieve en betaalbare reclame formats. We vinden het wiel dus niet uit, maar kiezen steeds het juiste vliegwiel waarvan we weten dat deze zorgt voor een omzetstijging.” 

Dat online marketing en reclame steeds door de grote merken opnieuw moet worden uitgevonden, vindt Van Dam maar opvallend: “Niet zelden kunnen wij een boodschap verpakken in een radiocommercial van slechts 5 seconden. Aangezien vele radiocommercials nog standaard 20 seconden worden gemaakt, kunnen wij alleen hierom al effectiever zijn met een directe besparing van 75% in reclame budget. Bovendien werken 5 seconden in mijn beleving veel beter dan die slepende 20 seconden commercials, in mijn optiek. Dit is nog maar één simpel voorbeeld van een slimmere mediastrategie voor kleine adverteerders.”

Media inzetten via One Media
Wie ook slimmer en betaalbaarder de media wil inzetten, en geïnteresseerd is in een betaalbaar mediaplan van One Media, kan een gratis kennismakingsgesprek van 20 minuten plannen via 020 – 210 1770.

One Media
Lootsstraat 26H
1053NZ Amsterdam
Telefoon: 020 210 1770
Email: info@onemedia.nl

Dit artikel wordt u aangeboden door One Media Het is niet gemaakt onder verantwoordelijkheid van de redactie van deze uitgave. 

Advertenties doorgeplaatst vanuit de krant