Opbrengst kegelmarathon voor kinderen met taaislijmziekte

Algemeen

WINTERSWIJK - Vorig weekend werd de 24-uurs kegelmarathon gehouden door de Winterswijkse Kegelbond in Kegelcentrum Hamaland.

Zaterdagmorgen rolden de eerste kegelballen om 11.00 uur. Wethouder Elvira Schepers van Sportzaken, gooide de eerste ballen, onder toeziend oog van Gerrit Hendriksen, de oud-voorzitter van de Winterswijkse kegelbond.
De marathon heeft acht jaar geleden de naam 'Al Rollend Naar Een Wens' meegekregen. De deelnemende clubs konden een plaatselijk goed doel voordragen waar de opbrengst na afloop van deze kegelmarathon naar toe zou gaan.
De drie genomineerde plaatselijke goede doelen waren, het Samenrijderspunt van de Winterswjkse Uitdaging (wil nog graag een Duo fiets met trapondersteuning), zorgboerderij de Olde Goarden een in hoogte verstelbare werkbank voor in de nieuwe in aanbouw zijnde kapschuur, zodat de mensen die rolstoel afhankelijk zijn, ook dagelijks daaraan kunnen knutselen.
En als derde goede doel werden voorgedragen, drie kinderen uit Winterswijk die aan taaislijmziekte lijden. Zij hadden ieder een persoonlijke speciale wens.

Nadat de kegelmarathon zondagmorgen om 11.00 uur was afgelopen werden de stemmen geteld. Bij aanvang van de marathon had Gerrit Hendriksen al bekend gemaakt dat er geen verliezers zouden zijn dit keer. Al de drie goede doelen kregen meteen al 250 euro toegezegd. Dit onder applaus van alle aanwezigen. Na afloop bleek dat de zieke kinderen ruim 61 % van alle stemmen hadden gekregen. Zij zullen binnenkort een cheque in ontvangst mogen nemen namens de organisatie.

140 deelnemers, afkomstig uit alle delen van het land, hadden zich op gegeven voor deze marathon. Menigeen kwamen ludiek uitgedost aan de baan, en werden tussendoor met een originaliteitsprijs beloond. Men kon deelnemen in blokken van elk 6 uur. Alle dagdelen werden muzikaal omlijst met optredens van onder andere het Wooldse Mansleu koor, op de zaterdagavond. Al met al was deze kegelmarathon wederom geslaagd, voor zowel organisatie, deelnemers, de goede doelen en een geëmotioneerde organisator na afloop.

Advertenties doorgeplaatst vanuit de krant