Winnaars actie #MondriaanWinterswijk gehuldigd
AlgemeenWINTERSWIJK - Tamara Lensink, Diny Hogenkamp en Sandra Esendam-Kingma uit Winterswijk en Hetty Boomkamp uit Aalten zijn de winnaars van de social-media-actie rondom het themajaar 100 Jaar De Stijl: Van Mondriaan tot Dutch Design.
Tamara postte de foto van een Mondriaan-fiets op Instagram. "Toch best lastig, die strakke lijnen op een rond frame." De overige dames plaatsten een foto op hun Facebookpagina met de genoemde hashtag. Hun winnende inzendingen waren foto's van een themajaaritem met een Rietveldstoel, een Mondriaan-muur bij Kelheim langs de Donau in Duitsland en een collage van Mondriaanfoto's tijdens Brinkheurns feest.
Ze wonnen allen een Mondriaan-kaasje van De Zuivelhoeve en dobbelden om de vier hoofdprijzen. Diny won een duopas voor een jaar onbeperkt toegang tot Villa Mondriaan, Hetty een ecotourtocht van Huls Duurzame Energie, Tamara en haar dochter een Mondriaan verrassingsmenu bij Restaurant 't Spek-ende en Sandra mocht een Mondriaan-rode damesset van Eva Ondermode uitkiezen.
Ook in 2018 gaat de werkgroep Mondriaan verder met het zichtbaar en blijvend verbinden van Piet Mondriaan aan Winterswijk. Meer informatie daarover volgt in februari.