Linde te Koppele. Foto: Bram Beckmans
Linde te Koppele. Foto: Bram Beckmans

Ambitieuze Meddose in actie voor KNGF Geleidehonden

Algemeen

WINTERSWIJK – Een heel weekend vrijwillig naar school en verschillende opdrachten uitvoeren, allemaal voor het goede doel. Linde te Koppele uit Meddo verheugt zich er al op. Tijdens de 'Creative Countdown' van 29 april tot 1 mei, georganiseerd door haar studievereniging LiNK, gaat zij met veel andere studenten van de Academie Creatieve Technologie proberen genoeg geld in te zamelen voor de training van een KNGF-geleidehond.

Door Bram Beckmans

Linde is pas 18 jaar en studeert Media, Informatie en Communicatie aan het Saxion in Enschede. Ambitieus is Linde zeker, enkel studeren is niet genoeg voor haar. Ze is namelijk ook commissielid bij Studievereniging LiNK, dat met 1300 leden de grootste van het Saxion is. "Vanuit de studievereniging LiNK ben ik betrokken bij 'StudieLiNK', de commissie voor de studie gerelateerde activiteiten, we bieden de studenten van onze academie de mogelijkheid om workshops te volgen, kennis bij te spijkeren, verschillende bedrijven te bezoeken en organiseren regelmatig leuke uitjes naar tv-programma's als 'Weet ik veel' en 'College Tour'", vertelt Linde, die ook specifiek haar keuze om commissielid te worden benadrukt: "Het staat goed op mijn cv en het biedt vele mogelijkheden die ik vanuit de opleiding wat minder krijg. Verder vind ik het fijn om mensen te helpen met problemen waar ze tegen aan lopen bij hun studie."

Voor het goede doel
Dat Linde een betrokken meid is valt ook af te lezen aan haar deelname en inzet voor de zogenoemde Creative Countdown. In een tijdsbestek van 48 uur moet zij samen met een aantal studiegenoten zien om 5000 euro in te zamelen voor KNGF Geleidehonden. Dit is het exacte bedrag dat nodig is het eerste opleidingsjaar van een puppy. "Dit jaar pakken we het groter aan dan de voorgaande edities waar de Bart de Graaff foundation en Bata4life de goede doelen waren. Met KNGF hebben wij een doel gekozen dat bij iedereen wel bekend is en bovendien kunnen wij er onze eigen draai aan geven indien het doel behaald wordt. Dan mogen wij namelijk de naam van de puppy kiezen, wat in overleg met de deelnemers gaat gebeuren", vertelt Linde.

Door middel van het vervullen van media-gerelateerde opdrachten moet het bedrag binnengehaald worden. Opdrachten die variëren van het maken van websites tot aan het ontwikkelen van logo's, huisstijlen, folders en overige grafische producten zullen door Linde en haar academiegenoten gemaakt worden, allemaal binnen 48 uur.
Het weekend van 29 april gaat dus naar alle waarschijnlijkheid gepaard met een slaaptekort, maar desondanks kijkt Linde erg uit naar de opdrachten die haar kant op komen: "Van wat ik nu al hoorde spraken de opdrachten mij erg aan, ik vind het leuk om creatief bezig te zijn en mij helemaal voor een project in te zetten. Ook hoop ik natuurlijk dat we het doel behalen. Vanuit mijn commissie gaan we er ook voor zorgen dat alles goed loopt in de 48 uur. Er moet genoeg eten en drinken staan en de eindshow waar we hopelijk bekend kunnen maken dat het doel gehaald is ga ik samen met iemand opzetten. Bovendien komen er een aantal gastsprekers, die door ons begeleid worden."

Opdrachten welkom
Vele bedrijven uit de regio dragen door opdrachten in te sturen al bij aan de Creative Countdown. Maar om het doel te behalen zijn meerdere media gerelateerde opdrachten gewenst.
Bedrijven of particulieren die nog opdrachten hebben liggen en in ruil hiervoor Linde en haar studiegenoten willen helpen door geld beschikbaar te stellen voor KNGF Geleidehonden kunnen contact opnemen.


bestuur@islink.nl


Advertenties doorgeplaatst vanuit de krant