Afbeelding

Hospicegroep viert derde lustrum met brunch voor vrijwilligers

Algemeen

Nieuwe huisstijl en logo gepresenteerd

WINTERSWIJK - Hospicegroep de Lelie viert dit jaar het 15-jarig bestaan. Ter gelegenheid van dit derde lustrum werden de vrijwilligers uitgenodigd voor een brunch, afgelopen dinsdag, in het Zonnebrink Centrum in Winterswijk. Voor het bestuur een mooie gelegenheid om ook het nieuwe logo en huisstijl aan de vrijwilligers te presenteren.

Voorzitter Johan Teeuwsen heette de ruim vijftig aanwezige vrijwilligers van harte welkom (De Hospicegroep heeft ruim 80 vrijwilligers) . "De activiteiten van zowel de Hospice als de palliatieve terminale thuiszorg zijn er natuurlijk al langer dan 15 jaar", weet Teeuwsen. "Maar de bestuurlijke fusie waarmee de werkstructuur werd versterkt, vond 15 jaar geleden plaats." Zowel de organisaties voor palliatieve terminale thuiszorg, als de hospice vallen sindsdien onder de Hospicegroep De Lelie. Door de bestuurlijke samenvoeging was er een betere samenwerking mogelijk tussen de Hospice en de thuiswakers. Hoewel de Hospicegroep draait op vrijwilligers is de organisatie professioneel te noemen. In het bestuur heeft onder andere Leo Scharenborg zitting. Hij is onder andere verantwoordelijk voor fondsenwerving. Ester Reusink neemt de communicatie en pr voor haar rekening. Teeuwsen benadrukt het belang van een goede organisatie. "Dat is belangrijk voor een goede samenwerking zodat er een groter bekendheid is bij mensen uit de (potentiële) doelgroep. Voor een grotere bekendheid bij de verwijzers, maar ook voor een goede instroom van vrijwilligers en het verkrijgen van geld en middelen om het goede werk te kunnen blijven doen."

Logo
"Maar", benadrukt hij. "De organisatie kan alleen draaien door de vrijwilligers. Zij zijn van onschatbare waarde." Daarom werden de vrijwilligers dan ook verwend met een uitgebreide brunch. Ook mochten zij als eersten het nieuwe logo en de vernieuwde huisstijl bewonderen. Rob van der Loos heeft het logo en de huisstijl ontworpen. Ester Reusink legde uit waarom gekozen is voor een nieuw logo. "Het logo is eigentijdser geworden. Uiteraard is de Lelie nog steeds herkenbaar, maar de uitstraling is moderner en frisser. De kleuren die gebruikt zijn, zijn de kleuren van de gemeenten (Winterswijk, Oost Gelre, Aalten en Berkelland) waarin Hospicegroep de Lelie werkzaam is. Bovendien is de kleurstelling in de nieuwe huisstijl praktisch gezien handiger. Het oranje uit het vorige logo wilde nogal een flets overkomen." Binnenkort is ook de nieuwe website klaar. Alle informatie is dan te vinden op www.hospicegroepdelelie.nl

De brunch voor de vrijwilligers werd mede mogelijk gemaakt door een gift van een van de gasten die nog maar kort geleden verbleef in de hospice. Zij bedankte iedereen met een kaartje dat voorgelezen werd. Ze omschreef haar verblijf als 'paradijsje op aarde'. Deze laatste boodschap van de dame die twee dagen voor de brunch overleed, gaf velen een brok in hun keel. "Daar doen we het voor", aldus Teeuwsen.

Afbeelding
Ester Reusink presenteert het nieuwe logo. Foto: Verona Westera

Advertenties doorgeplaatst vanuit de krant