Winnaars Ron Groot Wassink, André Ruesink (Pentair), Petra Eugelink (Het Duifje), Hendrik-Jan Mensink (De Twee Bruggen) worden geflankeerd door Imke te Selle en Judith Kadee (werkgroep). Foto: Dorian Meijnen
Winnaars Ron Groot Wassink, André Ruesink (Pentair), Petra Eugelink (Het Duifje), Hendrik-Jan Mensink (De Twee Bruggen) worden geflankeerd door Imke te Selle en Judith Kadee (werkgroep). Foto: Dorian Meijnen

Mondriaan-werkgroep bedankt ondernemers

Algemeen

WINTERSWIJK - Winterswijkse ondernemers zijn van groot belang geweest in het themajaar 100 Jaar De Stijl: Van Mondriaan tot Dutch Design. Door al hun uitingen en het massaal omarmen van de campagne is de verbinding tussen Piet Mondriaan en Winterswijk steeds duidelijker aanwezig. De werkgroep Mondriaan beloonde de beste uitingen in 2017 met een prijs, als dank voor hun inzet.

De toonaangevende pui van winkel Het Duifje Kindermode, het stijlvolle buitentheater van Vakantiepark De Twee Bruggen en de schitterende Mondriaan-pomp van Pentair Fairbanks Nijhuis vielen in de prijzen. Zij wonnen allen een teamuitje in de escape room The Mystery of Mondrian bij Escape Room Winterswijk. De uitreiking vond plaats in Museum Villa Mondriaan, waar werkgroepleden Heike Wubbels, Judith Kadee en Imke te Selle de prijzen overhandigden.

In 2017 werd het Winterswijkse straatbeeld gevuld met Mondriaan en De Stijl. Deze prachtige uitingen hebben bijgedragen aan een zeer goed jaar met de meeste bezoekers ooit voor museum Villa Mondriaan en vele bezoekers in Winterswijk. Mondriaan kwam steeds meer tot leven. En dat bleef niet onopgemerkt! Winterswijk verscheen in verschillende persuitingen, met als absolute hoogtepunt een uitgebreid artikel in The New York Times.

De Mondriaan pomp. Foto: PR
Theater Twee Bruggen. Foto: PR
't Duifje. Foto: PR

Advertenties doorgeplaatst vanuit de krant